Képernyőfüggő kétévesek és „rossz anyák” – Hol húzzuk meg a határokat?
"A gyerekek képernyőhasználata ma az egyik leggyakoribb nevelési dilemma a családban. Miközben a szülők élesben gyakorolnak egy olyan terepen, amelyről gyerekként sincs tapasztalatuk és szülői mintát sem leshettek el, világszerte sok kutatás folyik a témában. Tavaly a Debreceni Egyetem ÁOK Magatartástudományi Intézete is végzett ilyet a négy-öt éves korosztályban. A vizsgálódás tárgya ezúttal nem általában a képernyőhasználat, hanem a képernyőn látott különböző típusú mesefilmek hatása volt. Az eltérő sebességű és szerkesztési sajátosságú mesefilmek azonnali hatását monitorozták óvodáskorú gyermekek végrehajtó működésére. Vagyis azt figyelték meg, hogy hogyan hat a gyerekek memóriájára, figyelmi funkcióira, emlékezőképességére, gondolati és manuális feladatmegoldására. Ennek apropóján beszélgettünk prof. dr. Perczel-Forintos Dóra klinikai szakpszichológussal. "